Kampaň za osm miliónů pro dobrou věc

22.09.2018

Ačkoliv nejsem člověk, který by sledoval nějak ve velké míře prostředí české Stream scény, i já jsem zaslechl o tom, co na začátku tohoto roku vyprodukoval "nějaký Kazma nějakému Leošovi". Záměrně oba nazývám "nějakými", neboť se opravdu v tomto nepohybuji a nesleduji dění mezi slavnými. Co ale teď následuje, již velmi sleduji, neboť se Kamil Bartošek mající obří moc díky úctyhodné sledovanosti rozhodl upozornit na smutný fakt. Pouze jeden z deseti řidičů zastaví u dopravní nehody. A to je opravdu velmi smutné číslo. 

Kazmův tým samozřejmě velmi pečlivě zná prostředí médií v České republice, proto vymyslel megalomanskou strategii na reklamu, kterou mu média dokázala udělat zdarma. Rozhodli se totiž spáchat velmi "špatný" čin a využili sázky Leoše Mareše o jeho Porsche. Na moderátora nachystali zinscenovanou dopravní nehodu, kdy tak donutili Leoše Mareše sednout do jiného auta, nežli do trabantu, ve kterém měl díky vsázce v rádiu do jednoho ze svých koncertů jezdit. Leoš se zachoval tak jak má a udělal to, co mu nařizuje zákon - zastavil a pomohl... A pak vyšlo najevo, že akce byla vymyšlená. Všechna média se rázem pustila do Kamila Bartošky a jeho týmu, a tak vznikla megalomanská reklama. A k čemu tak velká reklama?

Zastaví jeden z deseti...

1/10 - jen jeden člověk z deseti zastaví u dopravní nehody. To je číslo vycházející ze statistik roku 2015. Číslo, které je více než alarmující. Znamená, že osádka havarovaného vozidla musí leckdy čekat dlouhou dobu, než u nich někdo zastaví a bude se jim snažit pomoci. Znamená taktéž to, že devět z deseti majitelů řidičských průkazů by teď tento článek číst nemělo a mělo by sedět za mřížemi. 

1/10 taktéž znamená potřebnou změnu. Změnu takovou, aby lidem ostatní nebyli lhostejní a alespoň zastavili u dopravní nehody, přesvědčili se, zda někdo nepotřebuje pomoc a případně alespoň zavolali na tísňovou linku. Nikdo nemůže nikoho nutit do poskytování první pomoci, ale takovou pomocí se právě rozumí i zavolání na tísňovou linku. Vyhnete se tak jednak problémům se zákony a za druhé můžete tímto jednoduchým krokem pomoci k záchraně života. Obecně totiž platí, že čím dříve se dostane pomoc zraněným osobám, tím větší je jejich šance na záchranu. Pokud se navíc rozhodnete poskytnout první pomoc, šance na záchranu se zvyšuje ještě o mnoho více. 

Smutná realita je taková, že s číslem 1/10 se záchranáři, hasiči a policisté setkávají dnes a denně. Dnes a denně umírají na silnicích zbytečné lidé, a to nejen díky vlastním chybám, ale taktéž díky chybám všech těch, co se rozhodnou nezastavit.

Cizí zeď se stala hitem za jednu noc!

V rámci upozornění na kampaň 1/10, která je i na webu www.1z10.cz (web opravdu stojí za návštěvu a všem jeho navštívení doporučuji!), vznikla píseň Cizí zeď. Cizí zeď upozorňuje na další smutný fakt spočívající v možnostech sociální sítě. Obecně by se dalo říci, že píseň vypovídá o vlastnosti Čechů.

"To, že každý může mít svůj hlas, neznamená, že musí soudit nás" například zpívá mnoho zapojených zpěvaček a zpěváků v této písni. Společně se tak snaží upozornit na kampaň, která má za cíl změnit nás Čechy. Snaží se o to, aby zastavilo více lidí u dopravní nehody. 

Zastavíte? Pokud ano, děkuji vám za to. Pokud ne, dojděte prosím odevzdat svůj řidičský průkaz a jezděte jen veřejnou dopravou... 

Závěrem snad ještě jednu věc. Kamila Bartošku jsem opravdu nějak nesledoval a neměl jsem jej ani potřebu sledovat. To, co dokázal v jedné rádoby kuchařské soutěži, a díky čemuž pomohl nadaci pomáhajícím lidem s Touretteovým syndromem, mne donutilo jeho akce alespoň běžně monitorovat. To, co dokázal se svým týmem, s BESIPem, Ministerstvem dopravy, Českým červeným křížem a dalšími nyní, mne nutí smeknout! Kéž by jeho akce zachránila alespoň jeden další lidský život...